top of page
  • תמונת הסופר/תגל דקל

מאגר מידע - כוח לביסוס תפקיד מקדם העסקים

מתחברים בשלישי - מרחב השיח של קהילת מקדמי העסקים

והפעם עם ברוך סילבר - מנהלת רובע העסקים והתעשייה בלוד, מקדם עסקים רשותי

שיחה חשובה על בניית מאגר מידע עדכני על עסקים וכיצד במידע הפך לכלי לביסוס התפקיד והמעמד של ברוך, כמשפיע ומוביל ברשות המקומית.


תובנות מהשיח

1. מידע רותם לשינוי - בעזרת מאגר המידע שכולו באקסל, ברוך מנתח נתונים על תשלומי ארנונה, סיבות מרכזיות לעיכוב בהוצאת רישיון עסק ועוד. בעזרת המידע הזה הוא מוביל תהליכי שינוי פנים ארגוניים ורותם את המקבילים לו במחלקות העירייה לפתור את החסמים המדויקים שיעזרו לעסקים להתקדם. דוגמה מצוינת היא הזיהוי כי בעיות בתכנון ובנייה הם הגורם המרכזי - 70% - לעיכוב בהוצאת רישיון עסק. עכשיו כשיש נתון מדויק ניתן להכנס לבחינה מדוקדקת מהן הבעיות המרכזיות ולפעול למול מנהל הנדסה ורישוי כדי לפתוח את החסמים.

2. מידע הוא כוח - עכשיו כשאל ברוך המידע, בעלי תפקידים אחרים מבקשים את עזרתו. כי המידע שבידיו יכול לסייע להם לעמוד במשימות. למשל: גביית ארנונה מעסקים חדשים - מחלקת הגבייה מבקשת את הסיוע של ברוך בזיהוי עסקים חדשים שלא משלמים ארנונה.

3.תכנון ומענה לצורך - בעזרת המידע העדכני ברוך מיצר פעילות מתאימה לעסקים, פותר עבורם בעיות ועוד. דוגמה נוספת היא של חברה שפנתה לברוך כי נתקעה בקיר כאשר ביקשה לקבל היתר בנייה למדרגות. בהנדסה נאמר להם שהשטח בו הם נמצאים נמצא בתכנון ולא ניתן לקבל היתרים כרגע. ברוך שמכיר לעומק את השימושים והתב"ע ידע לזהות שמיקום החברה בשטח ספציפי שלא נמצא בתכנון ולכן ניתן לקבל היתר. פנייה שלו למחלק ההנדסה שחררה את החסם.

4. בניית מאגר מידע - חשוב שמאגר המידע יתאים ליכולות ולצרכים של המשתמש. ולכן עבור ברוך בניית המאגר באקסל מאפשרת שליטה מירבית במידע ללא תלות באחרים ומכאן שימוש מיטבי במידע. נראה כי איסוף מידע ע"י שאלונים, סיורים, שיחות - זה הרבה זמן ומאמץ והופך לעול. אבל ברוך הכניס את איסוף המידע לנוהל הפעולה שלו. הוא משתמש גם בקבצים שאוסף ממחלקות עירוניות והם תומכים את המידע שהוא אוסף ישירות מהעסקים. הצלבת המידע בין המחלקות מבטיחה מאגר עדכני ומהימן.



bottom of page