top of page
  • תמונת הסופר/תגל דקל

איך נחיה חיים של שלווה ומימוש? או - למה מתכוונים כשאומרים צמיחה והתפתחות?

עודכן: 11 בספט׳ 2020

מה אני עושה? מהי התרומה שלי לאנשים ועסקים? אני שואלת את עצמי את השאלה הזו כל הזמן.

מה יש לי להגיד לעולם הזה?

ובכן, אני מנטורית שמלווה אנשים בתהליכי צמיחה והתפתחות אישית ועסקים.


מה זה אומר?


טוב עכשיו אנחנו מתחילים לחפור.

בעצם למה אנחנו כאן, מה מאפשר לנו להנות מהמסע הזה, שיש בו כל כך הרבה עליות וירידות, שבסוף לא יעזור מה נעשה- נמות.

אז איך צולחים את התקופה הזו - של החיים, באופן הכי טוב שאפשר?


או, כאן מתחיל להיות מעניין. כדי להנות מהמסע, כדי למצוא שלווה ואיכות חיים, אנחנו נדרשים לפעול.


4 הטיפים שלי לאיכות חיים

  1. סקרנות- נכון שיש אנשים עם תחביב, וכאלו שאוהבים לקרוא הרבה, ואנשים שרואים סרטי מסע... הבסיס לכל הוא סקרנות טבעית. אנחנו אנשים סקרנים, רק שבד"כ אנחנו גם עסוקים או עצלנים או דחיינים... אבל ילדים, הם נותנים דרור לסקרנות שלהם. הם שואלים, בודקים, מחפשים... סקרנות היא כוח מניע טבעי שלא יודע שובע. אם רק נאפשר לעצמנו להיות סקרנים, לא נפסיק לחקור וללמוד לעולם.

  2. לימוד- הפועל היוצא של הסקרנות. המזון לנפש ולקוגניציה. ללמוד הכל, בכל דרך, בכל הזדמנות. לאו דווקא לימודים של תואר. לקרוא ספרים ומאמרים על תחומי עניין, להאזין להרצאות, להשתתף בסדנאות, להיפגש עם אנשים מעניינים. לבחון כל מידע וחומר שמגיע אלינו בעיניים של תלמיד. לשאול את עצמנו המון שאלות ולחפש תשובות. לעסוק בלימוד באופן מכוון.

  3. משמעות- כשאנחנו לומדים, באות תובנות. והתובנות הן על החיים, עלינו בתוך מכלול החיים, על הסיבות לפעולות ולהחלטות שלנו. כשאנחנו לומדים ושואלים שאלות, אנחנו מגלים על עצמנו ועל אחרים, על דרכי העולם, על החלטות שהתקבלו. ואז דברים מקבלים משמעות אחרת. פתאום מבינים למה קרה דבר מסוים, איך השפיע אלי אירוע. החיים מתחילים לקבל משמעות אחרת ואיתה גם הרצון לפעול ולהשיג תוצאות חדשות. כשאנחנו מתחילים לגבש נתיב של עשייה משמעותית, אנחנו מתחילים לנוע לנתיב של שלווה, כי אנחנו מרגישים בפנים שיש לכל זה סיבה. שיש תוצאות מיטיבות למאמצים שלנו.

  4. קהילה ונתינה- עכשיו את המשמעות יש לממש למול. אי-אפשר לצמוח בחלל ריק. וכאן נכנס המוטיב המרכזי בחיינו שהוא "השבט". כולנו אנשי שבט, יצורים חברתיים שזקוקים לחברה כדי לשרוד ולשגשג. המשמעות בחיינו תהפוך את הידע והמיומנויות שלמדנו, את התובנות שהפקנו- לעשייה עבור אחר, לנתינה של ערך לחברי השבט שלנו לקהילה. והחברים יחזירו לנו פידבק של אהבה, הקשבה, תודה.

כשנגיע למקום הזה, בו אנחנו מקבלים בחזרה על הנתינה שלנו, נמצא שלווה.


אז, בפעם הבאה שאתם נתקלים בסדנה או הרצאה על "צמיחה והתפתחות...."

תזכרו שהדרך לשלווה ואושר היא בצמיחה, ואם אתם עדין לא בטוחים איך צומחים באופן מתוכנן ועקבי, אולי כדי להצטרף לסדנה כזו ולקבל כלים לפיתוח הסקרנות, כלים ללמידה ומשמעת עצמית, זיהוי תחומי העניין והאמונות הפנימיות ולבסס יכולות של עשייה משמעותית.


ואם לא נתקלתם בסדנה כזו עדין...

דברו איתי, יש לי אחת כזו ממש עכשיו

באהבה גל



15 צפיות0 תגובות
bottom of page