• גל דקל

עשייה רשותית לקידום עסקים

בעקבות משבר הקורונה נרתמו רשויות רבות ופעלו לקידום העסקים הקטנים שבעיר/יישוב.

מרבית הרשויות הקימו אתרים לפרסום עסקים, העלו פוסטים לקידום בפייסבוק, יצרו ריכוז של רשימות עסקים ומשלוחים.

מצרפת מספר דוגמאות מוצלחות:

אתר עיריית אשדוד הכולל חיבור לאתר מכירה שכולו עסקים: אשדודשופ

אתר עיריית נתניה: קניון וירטואלי של עסקים

אתר מטה בנימין: פרסום עסקים ומשלוחים


השאלות העולות מתוך העשייה:

1. איך לשמר ולפתח את הפלטפורמות?

2. מהם מקורות המימון שיבטיחו המשכיות?

3. מה חלקם של בעלי העסקים בפיתוח, בשימור, במימון?

4. איך לקדם עסקים שאינם מתאימים לאון ליין או ללא אוריינטציה לעבודה באון ליין?


המלצות:

1. בשלב הראשון חשוב חשוב למדוד את תוצאות הפלטפורמה: כמה כניסות, כמה בעלי עסקים רשומים, מיקום במנועי חיפוש ועוד, בכדי לשפר ולדייק את הפלטפורמה ולייעל את המאמצים.

2. לפעול למול בעלי עסקים שאין להם נכסים דיגיטליים וגם לא אוריינטציה דיגיטלית וללמד אותם איך לעבוד באון ליין, אין תועלת לקדם עסקים שלא יודעים איך לפעול בעצמם בתוך הזירה הווירטואלית.

אולי נדרש לפתוח קורס, יעוץ פרטני, ליווי צמוד לאורך זמן?

3. קידום הפלטפורמה: איסוף תוכן איכותי מהעסקים, מיועצים/נותני שרות, קידום מבצעים, ובקיצור פעילות כל הזמן בתוך האתר. לשם כך נדרש אדם שמחויב לפלטפורמה ואמון על החומרים, הכתיבה, העלאת הפוסטים.


רוצים לחשוב יחד כיצד לבסס פלטפורמות דיגיטליות של הרשות, למטרת קידום העסקים המקומיים

אשמח לשוחח און ליין ולחשוב יחד.





34 צפיות0 תגובות