מעגל שייכות- הבסיס לארגון בר-קיימה

עודכן ב: 19 אוק 2019

מנהלים, מה הם מחפשים? עובד נאמן, אחראי, שיגיע בזמן, יעמוד במשימה, יבטיח שהם כמנהלים יעמדו במשימות שלהם. אחד כזה שניתן לסמוך עליו!


עובדים, מה הם רוצים? מנהל שרואה אותם, שאכפת לו, ששואל לשלומם. וכשיש אחד כזה, הם רוצים לרצות אותו, לעזור לו, לשמור עליו. הם רוצים שיצליח, שיעמוד במשימה. הם רוצים שהמנהל יסמוך עליהם.

אנשים הם אנשים, חיות חברתיות שצריכות שבט, שצריכות מגע אנושי, קשר- שייכות.

בעל עסק יכול וחייב לבנות מעגל שייכות חזק אליו שייכים כל העובדים בחברה.


ואיך עושים את זה?

1. ערכים- מהם הערכים היוצרים שייכות? אמון, ביטחון, הדדיות, הקשבה, נתינה, אהבה.

2. איך מממשים ערכים? שיחה פנים אל פנים, שלום ומבט בעיניים, תודה- בבקשה. תשומת לב- מה שלום הילד? יש לך יום הולדת היום- מזל-טוב. יש בעיה במכונה? אני כבר מגיע לראות. בוא ניפגש לקפה- ספר לי מה מציק לך.

3. שיתוף- צוותי חשיבה, צוותי עבודה, לתת יד כשיש לחץ, להגיע מוקדם עם העובדים, לשתף בדילמות, ובהחלטות.

4. אנושיות- להיות בן-אדם, לתת מקום לטעות, לשתף ברגשות, להראות את המקום האישי, לשתף בסיפור- מה עשינו בשבת, לשבת לקפה יחד במטבח, להגיע לאירועים, להתחבר ברמה האישית ולא רק התפקידית.

ארגונים עם מעגל שייכות חזק, שורדים משברים, יורדים ועולים, הם כאן כדי להשאר.

העובדים שלהם נאמנים, מחויבים, אחראים. הם בריאים יותר, שמחים יותר. התפוקה והתועלת שלהם גבוהה יותר. והם שם, תמיד בשביל השבט.


מנהל יכול לצמוח אל המנהיג שהוא שואף להיות, הכל שאלה של זיהוי הפערים, למידה ותרגול.

תרבות ארגונית מיטבית- ליצור תחושת שייכות
תרבות ארגונית- מעגל השייכות

14 צפיות0 תגובות