• גל דקל

כלכלה מקומית- כלים מעשיים לקידום עסקים על-ידי העירייה

במסגרת מפגשי הזום "מתחברים בשלישי" בהם אני מארחת מומחים מתחום פיתוח כלכלה מקומית

שוחחנו הפעם על - הרחוב המסחרי,

כיצד יכולה העירייה להשפיע על התפתחות או דעיכה, על תמהיל ומשיכת קהל.

תודה ענקית לאייל שביט-מנהל היחידה לפיתוח קשרי קהילת עסקים (מנהלת עסקים לשעבר) בעיריית ת"א יפו דוקטורנט לכלכלה אורבנית שחלק אתנו את הידע הרב והמעשי שלו, כיצד יכולה העירייה לפעול לקידום עסקים בעיר.


נקודות מרכזיות מהשיח


שיתוף ציבור- כאשר משתפים את בעלי העסקים בתהליכים צפויים כגון שיפוץ רחוב, הם מרגישים שותפים, כאשר בעלי העסקים הם חלק מתהליך קבלת ההחלטות וכשדבר נעשה בעקביות ובזמן מתבסס אמון, שיתוף פעולה וכן ההחלטות תומכות את שימור ופיתוח העסקים.


תמהיל עסקים- הטרוגניות יוצרת את הכוח. שימוש שמשתלט (כמו ריבוי עסקי המזון ברחוב אחד) דוחף החוצה עסקים קטנים ומיוחדים ופוגע בתמהיל המעניין והמושך. אם אין התייחסות לתמהיל ונוצרת השתלטות של שימוש אחד או כניסה לא מבוקרת של רשתות, הקהל מאבד עניין ולאורך זמן הרחוב יחווה דעיכה כלכלית.


הרשות יכולה להשפיע על התמהיל באופן מוגבל

1. הגדרת שימושים במבנים (תרבות, מזון, חורגים, מלאכה...)

2. השפעה על שעות הפעילות, בעיקר שעות סגירה.

3. היתרים להוצאת סחורה, כסאות ושולחנות ועוד..


עידוד ומשיכת קהל לרחוב- פעילות תרבות ויוזמות- יצירת מוקדי עניין קבועים שהקהל המקומי מתרגל לצרוך. פעולות קטנות, קבועות, ברחוב. יצירת הרגל לקהל. חיבור העסקים לפעילות. הוצאת שולחנות וכסאות לתוך הרחוב, יוצר תחושת חיבור בין כל העסקים. הפכית הרחוב למרכז פעילות קהילתי, שכונתי, מקומי.



לא הספקתם- צרפתי עבורכם את ההקלטה של המפגש המלא.

המשך ב22.5 13:00. שלחו לי הודעה ואשלח לכם קישור לזום.


להתראות, גל




31 צפיות0 תגובות